Co to jest Topical Authority i jak to działa?

Dzięki Topical Authority możesz zwiększyć rankingi i poprawić ruch organiczny. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć budować autorytet tematyczny już dziś. Prawdopodobnie słyszałeś termin „autorytet” często rzucany, jeśli chodzi o optymalizację wyszukiwarek ( SEO ). Ale co to dokładnie oznacza? A jeśli już wiesz, co to jest, możesz pomyśleć, jak mogę dodać bardziej autorytatywne treści w mojej witrynie? Cóż, po pierwsze, autorytet odnosi się do władzy lub wpływu, jaki dany fragment treści ma na inne informacje w Internecie.

 

W SEO im wyższy autorytet ma strona, tym większa szansa na dobrą pozycję w organicznych wyszukiwaniach. Jeśli chcesz, aby Twoje treści były wysoko w rankingu w Google, musisz stworzyć wiarygodne treści. Tworząc wysokiej jakości treści, budujesz zaufanie zarówno odwiedzających, jak i Google. Wysokiej jakości treści poprawiają Twoją reputację i zwiększają Twoje szanse na znalezienie się na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Ten post zagłębi się we wszystko, co musisz wiedzieć o aktualnym autorytecie. Zacznijmy więc od rozbicia definicji SEO w temacie Topical Authority.

 

Co to jest Topical Authority?

Autorytet jest miarą wiarygodności. W przypadku wyszukiwarek opisuje poziom ważności nadawany określonej stronie internetowej lub witrynie. Na przykład Google wykorzystuje sygnały autorytetu, aby określić, jak ważne są określone strony dla wyszukiwań użytkowników. Autorytet tematyczny to miara autorytetu, który zdobywasz dzięki wysokiej jakości treści. Więcej wysokiej jakości artykułów informacyjnych oznacza, że ​​więcej osób zaufa Twojej witrynie jako autorytatywnemu zasobowi na określony temat. Na przykład wpis na blogu o SEO napisany przez znanego eksperta w swojej branży miałby większą wagę niż wpis początkującego lub kogoś, kto nie ugruntował swojej pozycji jako autorytatywny ekspert w danej dziedzinie. Z drugiej strony post od zupełnie nowej firmy nie miałby takiej wagi, ponieważ nikt jej jeszcze nie zna i nie ufa.

Co to jest Topical Authority

Autorytet tematyczny jest istotny, ponieważ pokazuje, jak dobrze rozumiesz swoich odbiorców i czego szukają w Internecie. Autorytet tematyczny to również wskaźnik, który klasyfikuje strony internetowe według jakości oferowanych przez nie informacji. Możesz zdobyć autorytet tematyczny dzięki wysokiej jakości treści, autorytatywnym linkom prowadzącym do Twojej witryny i udostępnieniom w mediach społecznościowych. Kiedy mówimy o SEO i autorytecie, ważne jest rozróżnienie dwóch terminów: autorytet tematyczny i autorytet domeny. Podczas gdy autorytet tematyczny wynika z jakości i niepowtarzalności treści oraz jej przewagi pod względem SEO na stronie, autorytet domeny wspiera bardziej techniczne SEO, takie jak budowanie linków.

 

Dlaczego twórcy treści powinni się tym przejmować?

Cóż, jak wspomnieliśmy, Topical Authority pomaga w SEO i wyższym rankingu dla najlepszych wyszukiwarek. Dlatego twórcy treści muszą dodać aktualny autorytet do swojej strategii tworzenia treści i marketingu. Jeśli zależy Ci na rankingu w najlepszych wyszukiwarkach, takich jak Google, musisz zadbać o autorytet tematyczny. Załóżmy, że skupiasz się na zintegrowaniu ze swoimi utworami większej ilości tematu. W takim przypadku uzyskają więcej kliknięć i wyświetleń od osób, które szukają informacji na te tematy.

 

A najlepsze w temacie autorytetu jest to, że możesz go kontrolować, o ile wiesz jak. Porozmawiajmy teraz o tym, jak działa autorytet tematyczny, zanim zaproponujemy kilka strategii, których możesz użyć, aby zmaksymalizować autorytet tematyczny w swojej witrynie.

 

Jak działa autorytet lokalny?

Autorytet tematyczny zyskał na znaczeniu dzięki algorytmowi Hummingbird firmy Google w 2013 r., zmieniając sposób, w jaki Google analizował treści i tworząc lepszą strategię, która ma pomóc użytkownikom w wyszukiwaniu informacji na urządzeniach mobilnych. Zmieniło to sposób rankingu treści, który jest teraz oceniany na podstawie trafności zapytania użytkownika. Ponadto Google może teraz analizować treści użytkowników na podstawie większej liczby procesów myślowych opartych na wyszukiwaniach konwersacyjnych i może to osiągnąć znacznie szybciej. Przed Hummingbirdem algorytmy Google skupiały się na słowach kluczowych. Słowa kluczowe były niezbędne  , ponieważ pomogły Google zrozumieć, co użytkownicy chcieli zobaczyć podczas wyszukiwania.

 

Google nie może zrozumieć ani przetworzyć kontekstu zapytań użytkowników. Na przykład, jeśli ktoś wyszukał hasło [jak upiec ciasto], Google może założyć, że chodziło mu o przepis. Ale jeśli zapytasz, [jaka jest różnica między pieczeniem a gotowaniem?], możesz oczekiwać innej odpowiedzi. Google polegał w dużym stopniu na linkach przychodzących i innych czynnikach, aby określić, czy strona powinna mieć wyższą pozycję w rankingu. Czynniki te obejmowały popularność linków, liczbę stron, do których prowadzą linki, oraz wiek domeny lub witryny. Dodatkowo, linki z autorytatywnych domen wpłynęły na ranking SEO i kluczowe było skupienie się na badaniu słów kluczowych.

Mając autorytet tematyczny, niezbędne jest również tworzenie wyjątkowej jakości i dokładnej treści z autentycznym zrozumieniem tematów omawianych w treści. Ponadto, Topical Authority opiera się na SEO na stronie , aby skutecznie i organicznie budować autorytet witryny marki, co może pomóc poprawić współczynniki klikalności.  Topical authority uderza w optymalizację słów kluczowych i wiele głównych czynników SEO na stronie. Jeśli utwór ma autorytet tematyczny, pisarz prawdopodobnie doda więcej słów kluczowych, które odnoszą się do tego tematu, zarówno celowo, jak i nieumyślnie.

 

I będzie to bardziej czytelne, ponieważ treści napisane przez wpływowych pisarzy, którzy mają głębsze zrozumienie tematu, powinny być w stanie zwiększyć czytelność. Treść będzie również dobrze ukierunkowana. Marka z autorytetem w swojej dziedzinie lub branży będzie w stanie określić rodzaje treści, które będą rezonować z jej klientami i udzielić odpowiedzi na ich pytania. Teraz, gdy wiemy, jak działa autorytet tematyczny, porozmawiajmy więcej o tym, jak stworzyć autorytet tematyczny w treści.

 

4 strategie budowania autorytetu miejscowego

Próbując zrozumieć i zbudować autorytet tematyczny, Julia McCoy z The Content Hacker wyraziła się najlepiej: „Autorytet to modne hasło w SEO i content marketingu. Każdy tego chce, ale nie każdy wie, jak go zdobyć i zachować”. Jak więc stworzyć i utrzymać autorytet w witrynie marki? Cóż, niestety, jeśli chodzi o autorytet tematyczny, nie ma z dnia na dzień sukcesów. Potrzeba stratega treści gotowego do rzetelnej podróży badawczej i pisania, aby zbudować odpowiedni autorytet tematyczny dla witryny marki. Ale na szczęście opracowaliśmy kilka strategii, aby pomóc w budowaniu autorytetu tematu.

1. Strategia treści

Stworzenie solidnej i szczegółowej strategii treści ma kluczowe znaczenie dla budowania autorytetu tematycznego. Ta strategia powinna obejmować plan spójnego strumienia treści budujących autorytet, które zawierają słowa kluczowe i tematy, o których wiesz, że czytelnik chce się nauczyć. Skoncentruj się na pomaganiu w czytaniu i dzieleniu się wiedzą. Oceń, o czym mówią inni w Twojej branży i zaangażuj się, dzieląc się swoimi przemyśleniami na tematy, o których pewnie piszesz w swojej witrynie.

 

Wykorzystaj te początkowe tematy jako punkt przeskoku, aby stworzyć więcej lub pogłębić dyskusję na wiodące tematy w Twojej branży. Możesz także sprawdzić, jakie pytania zadają użytkownicy w odniesieniu do określonych tematów i wykorzystać je jako inspirację do tworzenia treści. Następnie zaplanuj najlepszy czas na opublikowanie każdego elementu treści, aby zabrał on Twoich obserwatorów i klientów w podróż do większej ilości treści lub punktów zakupowych w witrynie Twojej marki. Na koniec zastanów się, w jaki sposób udostępnisz te treści w swojej witrynie, wykazach i mediach społecznościowych.

 

2. Klaster tematyczny

Wybierając tematy, powinieneś intensywnie skoncentrować się na kilku tematach, uczynić je filarem swojej witryny i stać się wiodącym nauczycielem tych tematów. Kompilacja treści dla tematu pomaga tworzyć klastry tematów niezbędne do SEO. Klastry tematyczne pokazują wyszukiwarkom, że istnieją wartościowe treści dla osób wyszukujących na określone tematy i że Twoja treść jest bardziej autorytatywna niż konkurencja. Pamiętaj, że Google szuka synonimów, podtematów i odpowiedzi na często zadawane pytania z branży, a nie tylko słów kluczowych. Klastry tematyczne to grupy zasobów treści w witrynie internetowej skoncentrowane na tym samym szerokim temacie. Klaster tematów może pomóc Ci odpowiedzieć na wszystkie pytania odbiorców na dany temat.

Każdy klaster tematyczny składa się ze strony filaru i treści klastra. Strona filarowa to strona najwyższego poziomu, która koncentruje się na szerszym obszarze tematycznym i jest kierowana na bardziej ogólne słowa kluczowe. Treść klastra bada podtematy lub często zadawane pytania w ramach klastra tematów i kieruje mniej konkurencyjne słowa kluczowe, które łączą się z głównym tematem. Jeśli chodzi o klastry tematyczne, skup się na tych trzech komponentach:

  • Określ główny temat.
  • Utwórz stronę filaru.
  • Wykorzystaj linki zwrotne.

 

3. Intencja użytkownika

Wielu marketerów treści stosuje odpowiednią strategię dotyczącą autorytetów tematycznych, koncentrując się na intencjach użytkowników. Google i inne wyszukiwarki mają inteligentne algorytmy, które skupiają się na intencjach użytkownika. Gdy użytkownik szuka informacji na podstawie słów kluczowych lub gdy wprowadza informacje na dany temat, algorytmy wyszukiwarek próbują określić intencje użytkownika stojące za konkretnym zapytaniem.

 

Algorytmy mogą doskonalić standardowe i drugorzędne interpretacje pytania użytkownika. Aby lepiej to wyjaśnić, możemy omówić teorię „Do, Know, Go”, jeśli chodzi o sposób, w jaki użytkownik zadaje pytanie w wyszukiwarce:

  • Pytanie „do” oznacza, że ​​chcą odpowiedzi na konkretne pytanie, która skutkowałaby działaniem. Na przykład użytkownik chce kupić produkt lub zarezerwować usługę.
  • Pytanie „wiem” oznacza, że ​​chcą się dowiedzieć czegoś na dany temat. Użytkownik chce uzyskać informacje, niezależnie od tego, czy jest to proste, czy złożone pytanie.
  • I wreszcie pytanie „idź” byłoby pytaniem nawigacyjnym, w którym użytkownik chce znaleźć konkretną witrynę lub lokalizację, wyszukując w Internecie.

 

4. Struktura witryny

Inna strategia dotycząca autorytetów tematycznych obejmuje strukturę metadanych witryny, która pomaga witrynie w lepszym rankingu. Struktura witryny powinna zawierać wskaźniki SEO, takie jak użycie słów kluczowych opisujących treść. Ważne jest, aby zbadać, które słowa kluczowe najlepiej sprawdzą się w przypadku różnych grup tematycznych i określonych treści. Marketingowcy treści powinni umieszczać słowa kluczowe w tytułach i meta opisach każdego fragmentu treści na stronie marki.

Dodanie odpowiednich linków do innych stron w Twojej witrynie to kolejny sposób budowania autorytetu przez markę. Wreszcie, jeśli chodzi o strukturę witryny, marki powinny stworzyć mapę witryny , aby strony docelowe i treść miały sens w podróży klienta.

 

Na wynos: ustal autorytet lokalny

Jak widać, autorytet tematyczny ma kluczowe znaczenie dla rankingu witryny. Jak już wspomnieliśmy, stworzenie naprawdę skutecznej strategii dotyczącej autorytetów tematycznych może zająć trochę czasu. Pamiętaj, to maraton, a nie sprint. Niemniej jednak budowanie linków i unikalna, dobrze napisana treść to doskonałe sposoby na budowanie organicznego autorytetu witryny.

 

Podsumowując, mam nadzieję, że ten przewodnik był dla Ciebie pomocny. Topical authority to potężne narzędzie do oceniania dowolnej strony w Google; wiedza, kiedy go użyć, pomoże ci osiągnąć wyższą pozycję niż konkurenci.